Da lahko ugotovimo, kateri tip oglasne kampanje bi nam najbolj ustrezal, moramo najprej definirati cilje te kampanje.
Pričakovane cilje lahko na splošno opredelimo v sledeče štiri kategorije:
• napotitev (lead),
• prodaja (sales),
• promet na spletno mesto (web traffic),
• prepoznavnost (brand&reach).
Naši cilji pogojujejo vrste kampanj, ki jih lahko uporabimo. Obstaja več vrst, danes pa bomo pogledali tri osnovne in največkrat uporabljene. Delimo jih na:
• iskalno omrežje (search campaign),
• prikazno omrežje (display campaign),
• video omrežje (video campaign).
Da bomo bolje razumeli, poglejmo v praksi vsak primer posebej.
ISKALNO OMREŽJE
Iskalno omrežje, imenujemo ga tudi “zakup ključnih besed”, je namenjeno prikazovanju besednih oglasov, ki so vezani na iskalni niz besed, ki jih vpišete v Google. Da še bolj poenostavimo: oglas želimo prikazati glede na vsebino besed, ki jih naši kupci vpišejo v Google. Te besede lahko opredelimo glede na široko ali natančno ujemanje. Vzemimo primer: v Google napišemo “igrače za mačke”, nato pa nam Google glede na ključni besedi “igrače” in “mačke” postreže s primernimi oglasi, ki so relevantni za naše iskanje. Kot vidimo, so nekateri oglasi zelo specifični (vsebujejo ceno in blagovno znamko), drugi pa v oglasu predstavljajo zelo splošen opis. Na nas (oglaševalcih) je, da za vas pripravimo zanimiv oglas, na katerega boste kliknili. Kje vi kupujete igrače za mačke?
PRIKAZNO OMREŽJE
Prikazno omrežje je namenjeno prikazu oglasov glede na določene ciljne skupine. Prav ta možnost ponuja, da lahko oglase prikažemo vnaprej določeni ciljni skupini (našim strankam/kupcem) na pravem mestu in v pravem trenutku. Kako Google ve, kakšne interese imajo posamezniki, smo obravnavali že v prejšnjih zapisih (oglejte si video tukaj), tokrat pa se bomo posvetili temu, kako lahko povečamo možnosti, da bi naši oglasi dosegli prave ljudi. Targetiramo lahko nove stranke ali že obstoječe obiskovalce naše spletne strani. S prikaznim omrežjem imamo možnost prikazovanja različnih vrst oglasov. Najpogosteje se uporabljata:
• slikovni oglas (spletni banner z vašo grafiko) in
• dinamični oglas (fotografija in tekst, ki se prilagajata izgledu spletnega mesta).
Med brskanjem po spletu bomo zagotovo opazili slikovne oglase, prepoznamo jih, ker so označeni s posebnim trikotnikom ali znakom »AdChoices/Google oglasi«. Klik na oglas nas popelje na spletno stran oglaševalca, ki upa na pozitivno konverzijo (da opravimo nakup).
VIDEO OMREŽJE
Video ponuja drugo dimenzijo prikazovanja oglasov, saj lahko naš produkt ali storitev prikažemo na zanimiv in atraktiven način, s tem pa kupca spodbudimo k interakciji (nakupu). Poznamo več vrst prikazov video oglasov, najpogostejši so preskočljivi oglasi (dolgi 5 sekund), ki se predvajajo pred, med ali po drugih videoposnetkih na portalu YouTube, možni pa so še nepreskočljivi oglasi (6 ali 15 sekund). Razlika je v načinu zaračunavanja oglasa, saj nam Google pri preskočljivem oglasu zaračuna klik na oglas (ali po 30-ih sekundah ogleda videa), pri nepreskočljivem oglasu pa nam zaračuna vsak ogled videa. Prikaze oglasnega videa lahko opredelimo glede na ciljne skupine (targetiranje) ali na želene YouTube kanale, ki jih spremljajo naši kupci.
Ogledali smo si najosnovnejše kampanje, a Google nam ponuja veliko več možnosti, kako do naših kupcev!