Kako do osebnih sponzorstev?

Blog, Management

Na kaj moramo biti pozorni, ko se dogovarjamo oziroma iščemo osebna sponzorstva?

Večina vrhunskih športnikov ima na razpolago samo nekaj zares vrhunskih let. Povprečje profesionalnega nogometaša je osem let, podobna doba pa definira tudi druge športe oz. poklicne športnike, zato je zelo pomembno, da pri načrtovanju osebnih sponzorskih projektov to tudi upoštevamo. Ne gre zgolj za dodatni vir prihodkov, temveč tudi (in predvsem) za gradnjo športnikove blagovne znamke, ki ga oblikuje tako med kot po karieri.

Kakšne so opcije/možnosti? Športnik ima vsaj tri glavne opcije za komercializacijo svojih pravic.

  • Klasično sponzorstvo

Podjetje oz. blagovne znamke nagradijo športnika v zameno za nekatere marketinške pravice z namenom promocije podjetja oz. blagovne znamke (nastopanje v oglaševalskih kampanjah, nošenje brendiranih oblačil ipd.).

  • »Endorsement« oz. osebno sponzorstvo

S tem sponzorstvom gre športnik korak naprej. Ta dogovor vsebuje osebno nagovarjanje športnika za določene izdelke oz. storitve podjetja/blagovne znamke in zelo močno osebno povezanost športnika ter blagovne znamke. Blagovne znamke v tem primeru ne zasledujejo le povečanja svojega dobička zaradi športnikove vpetosti, ampak predvsem vpliv na nakupni vzorec oz. proces njihovih ciljnih publik/strank/kupcev. Mnoge luksuzne blagovne znamke želijo z vključevanjem najprepoznavnejših svetovnih športnikov vplivati na nakupne vzorce svojih strank.

  • »Merchandising« – osebne pravice nad posebej narejenimi izdelki

V tem primeru gre za monetizacijo podobe športnika skozi njegove osebne izdelke, ki jih podjetja oz. blagovne znamke naredijo z uporabo njihovega imena. Primeri športne obutve (KD, LeBron, CR7…), oblek za prosti čas (Jordan), spodnjega perila (CR7), nakita v nogometu, košarki, tenisu, golfu itd. zahtevajo veliko večje vložke s strani podjetij in razvoj celotne prodajne strategije, ki pa se lahko na koncu odraža v izredno visokih zaslužkih. Gre za eno izmed področij, ki lahko podjetje in športnika povezujejo tudi po koncu njegove kariere.

Pridite k nam na kavo, da se pogovorimo in pripravimo vaš zmagoviti plan!

Ponosni smo na uspešne zgodbe naših partnerjev

Petrol

Petrol Ticket je uveljavljen posrednik vstopnic za prireditve in dogodke. Agencija GIG soustvarja uspešno zgodbo Petrol Ticket s pripravo ticketinga in zasnovo digital in social kampanj.

Primož Roglič

Primož je del svetovnega elitnega vrha, s svojimi uspehi pa premika meje dosedanjih slovenskih dosežkov v kolesarstvu. Agencija GIG je zgodbo enega izmed največjih slovenskih športnih imen podprla na področju zasnove sponzorskega koncepta.

CEDEVITA OLIMPIJA

Košarkarski klub Cedevita Olimpija je začel novo zgodbo o ljubljanski košarki, del zgodbe pa je tudi Agencija GIG, ki zgodbo soustvarja na digital, web in VIP hospitality področjih ter na področju sponzorstev.