Prav gotovo ste v preteklosti na mail prejeli Googlova obvestila o pregledu zasebnosti, v katerih vas poziva, da si uredite vaše zasebne nastavitve in vas obvešča, kateri vaši podatki se bodo shranili v Google računu.
Tokrat bomo govorili o tem, kako Google ve, katere oglase naj vam prikaže – ponuja vam namreč prilagojene oglase glede na vaše interese. Da vam lahko prikazuje oglase, ki so za vas relevantni, si mora Google o vas najprej ustvariti profil, v katerem si beleži vse vaše dejavnosti na spletu, kaj iščete, katere strani obiskujete, katero glasbo poslušate … in še veliko bolj osebnih stvari!
Zakaj je to pomembno?
To pomaga nam, oglaševalcem, da lahko ustvarimo prave ciljne skupine (Audience) in tako prikazujemo oglase, ki so zanje relevantni. Težko bi recimo prodali pasjo uto nekomu, ki je ljubitelj mačk, ali pa ženske čevlje nekomu, ki kupuje ročno uro.
Kje preverimo, kaj vse Google ve o nas?
Preprosto! Poglejte v zavihek “Podatki in prilagajanje” in nato “Prilagajanje oglasov” in nato “Nastavitve oglasov” in nato …
No, ni ravno preprosto, potrebno je vedeti, kam pogledati – pojdimo po korakih.
Najprej se prijavite v vaš Google račun.
Ko ste uspešno prijavljeni, pojdite na naslov “myaccount.google.com”, kjer se vam odpre nadzorna plošča – tukaj najdete vse nastavitve, ki jih imate v odnosu z Googlom. Ker nas tokrat zanima vaš oglaševalski profil, kliknemo zavihek “Podatki in prilagajanje”. Na tem mestu so shranjeni vsi vaši podatki, dejavnosti in nastavitve glede vaše zasebnosti. Podrobneje nas zanima področje “Prilagajanje oglasov”.
Če imate prilagajanje oglasov izklopljeno, to pomeni, da ste se v preteklosti morda že poigrali z nastavitvami, ki vam jih je ponujal Google, saj je “default” nastavitev VKLOPLJENO prilagajanje oglasov. Kliknite na “Odprite nastavitve oglasov” in prikazala se vam bodo vsa interesna polja in rubrike, v katere vas je na podlagi vašega obnašanja na spletu uvrstil Google.
Nekateri podatki so zelo splošni, nekateri celo napačni (navsezadnje je to vezano na vaše krmarjenje po spletu, ki je včasih tudi nerelevantno), a nekateri podatki so zastrašujoče natančni. Vse te nastavitve lahko sami moderirate ali celo izklopite – tako nam, oglaševalcem, malce otežite delo, saj vam težje prikažemo po meri prilagojen oglas glede na vaše interese – a dobro zastavljeni oglasni strategiji se težko izognete. Samo namig: z uporabo iskalnega omrežja (Search Ads) kupce pripeljemo na našo spletno stran in jih tako ponovno targetiramo z remarketing kampanjo.